Fotogeniczne Miasto to montaż dźwiękowo wizualny z elementami prozy, czy może nawet poezji. Podkład muzyczny stanowi tworzona na żywo improwizacja na kontrabasie. Strona wizualna to projekcja fotografii, cześć z nich to reprodukcje powiększeń wykonanych z negatywów formatu 13 x 18 cm, naświetlonych w latach 2002 – 2015, głównie w Bydgoszczy i okolicach, pozostałe to wykonane już współcześnie fotografie cyfrowe ukazujące zmiany jakie zaszły w krajobrazie, na przestrzeni niemal dwóch dekad. Całość dopełnia tekst, który powstawał w czasie realizacji fotografii, ale też później poddawany został obróbce i licznym korektom. W tym konkretnym wypadku rzeczywistość fotografii pozostaje niezmienna, tekst podlega ewolucji będąc jednocześnie subtelnym komentarzem, który próbuje uzupełnić to co wymyka się rzeczywistości przeniesionej w nieruchomy dwuwymiarowy świat obrazów technicznych. Autorzy: Jarek Majewski – muzyka. Marek Noniewicz – fotografie archiwalne, teksty i koncepcja całości. Dariusz Gackowski – fotografie współczesne.
Marek Noniewicz (rocznik 71) zamieszkały w Bydgoszczy. Artysta wizualny popularyzator XIX wiecznych technik fotograficznych, w swojej twórczości zajmuję się głównie fotografią, sięgając czasem po instalację, działania w przestrzeni miejskiej czy performance. O swojej pracy mówi: „W obszarze mojej aktywności znajduję się głównie fotografia, choć co raz częściej myślę że interesuje mnie światłoczułość. Jestem przekonany, że sposób zapisu odzwierciedla proces myślenia o obrazie i jego recepcję; stąd też częściej sięgam po techniki historyczne i eksperymentalne, czy efemeryczne formy zapisu; traktując je jako rodzaj klucza do języka natury. Nieodwracalność i nieustanne przeobrażenia procesów srebrowych, są w jakiś sposób tożsame ze zmiennością świata przyrody. To co staram się rejestrować, to przebieg tych zmian. W projektach z zakresu edukacji kulturowej często wykorzystuje potencjał fotografii jako narzędzia kreacji w budowaniu poczucia własnej wartości uczestników. Sięgając do technik historycznych i alternatywnych zastosowań materiałów światłoczułych staram się rozwijać wrażliwość uczestników na otaczający świat, wyposażając ich w umiejętności wykorzystania współczesnego alfabetu wizualnego w budowaniu własnych narracji.” Pracował przy licznych projektach edukacyjnych, spośród których najważniejsze to: „Świat” – warsztaty fotograficzne dla dzieci z wiosek popegeerowskich we współpracy ze Stowarzyszeniem Rozwoju Sołectwa Krzywa i Jasionka, oraz Wydawnictwem CZARNE (2002), „Lato w teatrze” –warsztaty fotograficzno-scenograficzne w ramach projektu realizowanego przez Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego (Gostycyn 2014, Borne Sulinowo 2015,2018),„Look In the Darkness” – integracyjne warsztaty teatralno-fotograficzne w ramach programu Bardzo Młoda Kultura ( Bydgoszcz 2016). Stypendysta MKiDN i Prezydenta Miasta Bydgoszczy.
Jarosław Majewski (model 1971) Kontrabasista, improwizator, muzyk-poszukiwacz. Od wielu lat związany z polską sceną yassową. W latach 80. grał w składach punkowych Bułka z prądem i Chór Wujów. Później z Tomaszem ‚Świętym‘ Hesse założył zespół Wszyscy Święci, który zapisał się występami na zlotach anarchistów Hyde Park w Dębkach-Białogórze i Lubieszewie. Brał udział w pierwszym oficjalnym koncercie w bydgoskiej Muszli, który odbył się 1989 roku, zaraz po upadku socjalizmu. Grał na pierwszym yass-owym festiwalu w Bydgoszczy obok takich zespołów jak Izaak Bromberg, Miłość, Henryk Brodaty, Synthetic Bread, Bóg i Wszyscy Święci. Nazwa „yass“ jeszcze wtedy powszechnie nie funkcjonowała. Występował podczas inauguracji Świetlicy Artystycznej Trytony. Wówczas zaczynał się okres twórczych działań wokół kultowych już dziś, bydgoskich klubów Trytony i Mózg. W 1999 roku ‚Święty‘ i Rafał Gorzycki zaprosili go do uczestnictwa w nagraniach debiutanckiej płyty kwartetu Ecstasy Project. Obecnie współpracuje z Jackiem Buhlem w duecie Rdza i jest członkiem kwartetu free-jazzowego wraz z Piotrem Mełechem, Jakubem Królikowskim i Jackiem Buhlem. Współtworzy również improwizowane trio z Małgorzatą Wrzosek i Piotrem Dąbrowskim. Jest muzykiem w zespole Teatru Kameralnego w Bydgoszczy. Przynależy do Warsaw Improvisers Committee. Kontakty, wspólne występy i nagrania ze świetnymi muzykami-improwizatorami konfrontują styl i są pretekstem do intensywnych muzycznych podróży. Poszukuje nowych, akustycznych brzmień w starych instrumentach.